Vegyük szemre a szemünket

Néha kínosak a reggelek. Vagy sokat alszunk, vagy keveset, a szemünk alatt az árkok vagy a táskák ugyanúgy megjelennek. Sosem tudunk épp annyit aludni, hogy tökéletesen elégedettek legyünk a tükörképünkkel. Tizenévesen egy zuhanyozásnyi idő alatt helyreáll a rend. Lehet sminkelni. Később azonban már nem elég csak az álmot kidörzsölni a szemünkből. Mit tegyünk ilyenkor?

szemekA túlterheltség, a cigarettafüst vagy a hibás táplálkozási szokások következtében kialakult anyagcserezavar, az allergiára való hajlam, a nem megfelelő bőrápoló szerek használata nyomot hagy az arcunkon. A fakó, fonnyadt arcbőr, a pattanások, a szem alatti karikák és táskák kezelésére a kereskedelemben számtalan készítményt kínálnak. Mi rendre meg is vásároljuk azokat, pedig a tüneti kezelések helyett minden szempontból jobban járnánk, ha a kiváltó okok megszüntetésével foglalkoznánk.

A KOZMETIKUMOKNÁL A NEKÜNK MEGFELELŐ SZEREKET HASZNÁLJUK! Amennyiben megtanulunk “bőrül”, s tudunk megfelelőt választani a kínálatából:

Akinek például érzékeny a szeme, vagy hajlamos a táskásodásra, annak tudnia kell, hogy az egyébként értékes tiszta növényi olajakat vagy aromás anyagokat tartalmazó kozmetikumokat az érintett területeken nem szabad használnia. A növényi olajok, aromaanyagok ugyanis melegítő hatásuk miatt kedveznek az ödéma kialakulásának, illetve fokozódásának.

Akinek gyakran reagál érzékenyen a szeme a különféle kozmetikumokra, a smink lemosásánál is gondoljon arra, hogy a növényi olaj helyett inkább a zselés anyag vagy a kevésbé izgató illatszermentes emulzió a megfelelő.

A HELYTELEN TÁPLÁLKOZÁSI SZOKÁSOK MEGVÁLTOZTATÁSA egyáltalán nem könnyű feladat. Nemcsak azért, mert elegendő elszántságot és időt is igényel. A laikusnak egyre nagyobb gondot jelent, hogy az egészséges táplálkozással foglalkozó irodalomban különféle, sokszor egymásnak teljesen ellentmondó információk között eligazodjék. Szinte már ott tartunk, hogy ha ezeket az okosságokat mind komolyan vennénk, üres kosárral jöhetnénk ki az élelmiszerboltból. Ezért aztán ugyanúgy falatozunk, mint korábban, kedveljük a sós, fehérjedús ételeket. A munkahelyeken, a családban, s az élet különféle területein elszenvedett sérelmeket, feszültségeket is evésbe fojtjuk. Gyorsan ható tüneti kezelésekkel (pakolások, smink, gyógyszerek) próbáljuk a nagy trakták, a szüntelen nassolások keltette bőrelváltozásokat eltüntetni. Általában nem sok, s főleg nem tartós sikerrel. Lehet, hogy reggel, a tükörből ránk néző szürkés arcban, a táskás szemekben egyszerűen csak az előző napi sós ropogtatnivaló, az alkohol vagy esetleg a vacsorára megevett jó adag füstölt húsos bableves köszönt vissza.

A szervezet jelez, mert tűrőképessége egyáltalán nem végtelen. A magas só-fogyasztás ellen például a folyadék visszatartásával védekezik. A szem alatti bőr nagyon vékony, ezért különösen könnyen alakul ki ezen a területen ödéma.

Amikor több fehérjét (tejterméket, húsféléket, magokat, hüvelyeseket) tartalmazó ételeket fogyasztunk, amelyek köztudottan savasítják is a szervezetet (a szükséglet testtömegtől függően elég kevés, mindössze 47-58 gramm), a sejtek ozmotikus egyensúlya felborul, s kiegyensúlyozásukra ugyancsak több folyadék áramlik a szövetekbe.

A duzzadt, táskás szemek legkézenfekvőbb gyógymódja tehát sok esetben a só-, illetve fehérjefogyasztás csökkentése lehetne. Ezt a kívánalmat már csak azért is érdemes komolyan venni, mert a szem alatti duzzanatok idővel kinyújtják a bőrt és csúnya, nehezen befolyásolható táskácskák keletkezhetnek.

AKI GYORSAN SZERETNÉ CSÖKKENTENI A SZEME ALATTI ALKALMI DUZZANATOKAT, PÁRNÁCSKÁKAT, az kezdje a napot egy pohár frissen facsart gyümölcslével (pl. grapefurit vagy narancs), majd pár percre borogassa a szemeit hűvös, összehúzó hatású gyümölcszselé-pakolással (aloe vera, birs, kökény). A hideg uborkaszeletek, teás tasakok szintén apasztják a szemek alatti duzzanatokat. A vastag alapozótól ne reméljünk sokat.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s