Kenceficék Kínában – kielégítetlen piac

A kínai kozmetikai piac fejlődését vizsgáló cikkbe botlottam. Nem állom meg, hogy ne írjak róla. Lélegzetelállító perspektívák.

Kína a világon a kozmetikai termékek és illatszerek egyik legdinamikusabban fejlődő és egyben az egyik legkevésbé kiaknázott piaca, már most is – hála az utóbbi hét-nyolc évben tapasztalt gyors fejlődésének – a második legnagyobb piac az ázsiai-csendes-óceáni térségben: csak Japán előzi meg. A világranglistán jelenleg a 7. helyen áll.

Az elemzők szerint bár gyors fejlődést tudhat maga mögött, a kínai kozmetikai piac még távolról sem telített: nagyon kevesen fogyasztanak rendszeresen kozmetikumokat és illatszereket (persze egy 1,3 milliárd lakosú országban a kevés is hihetetlenül sok lehet), és óriásiak a tartalékok. Nem véletlen, hogy ez a piac megmozgatja a világ nagy kozmetikai gyártóinak fantáziáját.

Jelenleg a bőrápolószerek határozzák meg a kínai piacot, az összes eladott termék 40 százaléka ebbe a csoportba tartozik, de kétszámjegyű növekedést tapasztalnak a hajápolószerek, a festékek, a parfümök piacán is. Mind a kínai, mind a külföldi játékosok labdába rúgnak, de az utóbbiak közül egyenlőre a Procter and Gamble és a L’Oreal a meghatározó szereplők. Sikerük titka az erős és széles kínálat, amit agresszív marketing stratégiákkal tudatosítanak a kínai vásárlókban.

A piackutatók szerint három év múlva a kínai kozmetikai piac értéke eléri a csillagászati 31 milliárd dollárt, ami mai árfolyamon számolva 6200 milliárd forint. (A magyar állam éves költségvetési kiadásainak kb. a fele…)

Persze ahol ilyen óriási méretek vannak, ott nyilván a kozmetikusok szolgáltatásai iránt is óriási lehet a kereslet. Egy biztos: ha tizenöt-húsz évvel fiatalabb lennék, kínaiul tanulnék… és talán el is utaznék, hogy kipróbáljam a szerencsémet.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s