Amerikából jöttem…

Két hetet az Egyesült Államokban tölthettem, ahol, természetesen bekukkantottam egy-két olyan szaküzletbe is, ahol a cégtábla szerint organikus és natur-termékeket, köztük kenceficéket árusítanak. A célom az volt, hogy legalább felületes képet kaphassak arról: milyen termékeket vásárolhatnak a természetes anyagokra vágyó fogyasztók.

Olvasmányaimból és hallomásból már korábban is tudtam, hogy az Egyesült Államokban annyira sem védik a kozmetikumokat fogyasztó emberek érdekeit, mint Európában, és, hogy gyakorlatilag mindent forgalomba lehet hozni, azt azonban álmomban sem tudtam volna elképzelni, hogy mondjuk egy, naturkozmetikumokat árusító elegáns bostoni üzletben csupa olyan holmiba botlok, amelyek kifejezetten kritikusnak tekintett összetevőket, pl. kőolajszármazékokat tartalmaznak.

Azt sem tartom elfogadhatónak, ha egy széles áruválasztékot kínáló drogéria polcain hemzsegnek a káros anyagokat tartalmazó (de persze drága) termékek, de ha egy exkluzív hangulatú üzletben találkozom ilyesmivel, az kifejezetten felháborít. Persze, legyinthetnék is: az ő bajuk… Csakhogy. Csakhogy tudom, hogy a legtöbb üzleti ötlet és marketing megoldás a tengeren túlról vándorol Európába és hódít teret mostanában mind gyorsabban Magyarországon is, úgyhogy ezért sem tartom az ilyesmit közömbösnek. Látom, érzem, hogy, ami Amerikában – üzletileg – beválik, az előbb-utóbb nálunk is megjelenik, és az itthoni fogyasztók épp oly könnyen lépre csalhatók, mint amerikai társaik. A szemük és az orruk segítségével vezetik félre őket. A látvány és az illat ugyanis döntő egy-egy divatcikk értékesítésében, a kozmetikumok pedig természetesen döntő részben divatcikkek.

Az alábbi képek a már említett bostoni üzlet kirakatáról és belsejéről készültek – az elárusító lány hozzájárulásával – , s ha csak annyit mondok, hogy valamennyi általam kézbe vett termék összetevői között találtam a nemzetközi szakirodalomban kritikusnak nevezett anyagokat, sőt avas krémet is, azt hiszem, mindent elmondtam:

Sabon - csak a külcsín

Az egyik fotón egy arcszőrtelenítő szalon kirakata látható. Ez a szalon Boston egyik legdivatosabb “plazájában”, a Bloomingdale’s-ben van, s kizárólag a “legújabb” – valójában ősrégi indiai – szemöldökszedési módszerből él. Ottjártamkor ugyan éppen kongott az ürességtől, de lehet, hogy ez a vasárnap számlájára irandó. Szóval Amerika pénzt csinál egy hagyományos szemöldökszedési módszerből, amelynek lényege, hogy a szemöldök felesleges szálait csipesz helyett egy kb. 40 cm-es összesodort cérnaszál segítségével távolítják el.

Azt mondják, hogy ez a módszer, amelyet ki-ki maga is elsajátíthat, kevésbé fájdalmas, mint a hagyományos – gyantás, csipeszes – megoldás…, de ez, szerintem mese habbal.
Aki akarja, kipróbálhatja az alábbi két videofelvétel segítségével. Meggyőződésem, hogy a csipeszes vagy a gyantás módszer haatékonyabb. (Bár a kedves hölgy a felvételeken angolul beszél, a szöveg értése nélkül is jól követhető az eljárás.)


Betértem egy olyan üzletlánc egyik boltjába is, amely szemmel láthatólag a természetes anyagok iránti vágyat lovagolja meg: őrült mennyiségű táplálékkiegészítő, vitamin- és gyógynövény-készítmény mellett illóolajokat is forgalmaznak – vonzó áron és hihetetlen választékban, de főleg emberfeletti kiszerelésben, ami, megggyőződésem, azért értelmetlen, mert ezek a termékek általában gyorsan megromlanak, és sokkal célszerűbb gyakrabban, de kisebb mennyiségben beszerezni őket. Ennél persze sokkal ostobább dolognak tartom a táplálékkiegészítők, vitamintabletták féktelen fogyasztását, amikor a szervezet egészséges fejlődéséhez szükséges vitaminok, ásványi anyagok tudatos, egészséges táplálkozással természetes forrásokból is biztosíthatók: csak ki kell menni a piacra, el kell sétálni a zöldségeshez, körül kell nézni az élelmiszerüzletek polcain – és még csak Amerikát sem kell hozzá újra felfedezni.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s