Mozogj a szépségedért!

Ilyenkor, a tavasz közeledtével sokan keresnek meg arra panaszkodva, hogy nem tetszik nekik a kép, amit a tükörben látnak. Gyorsan kiderül, hogy a tél elkényelmesítette őket, az ünnepek alatt hagyták magukat elcsábítani a sok, gyakran felesleges finomságtól; felesleges kilókat szedtek magukra, ettől megváltozott az alakjuk, megcsúnyult a bőrük.

A kármentés általában keserves dolog, sokkal több időt, erőfeszítést igényel, mint a megelőzés.

Dóczi Andrea testedzőt, aki évek óta segít nekem, hogy fitt maradjak, arra kértem, foglalja össze, mit kell tennie annak, aki azt szeretné, hogy szép formás maradjon az alakja.

– A rendszeres mozgás a jó alak titka, jön a rövid válasz, amit aztán egy hosszabb is követ.
A szülők – magyarázza Andrea – sok későbbi gondot levehetnének gyermekeik válláról, ha példát mutatva korán hozzászoktatnák őket a testedzéshez. A formákon lehet változtatni, de csak kitartó munkával, s az arányos alak, feszes izmok megőrzése is további rendszeres edzést kíván. Az edzésformák kiválasztásánál, a cél mellett az egészségi állapotot, az egyéni adottságokat is figyelembe kell venni. A hátfájós, a gyenge ízületű, vagy az érrendszeri problémákban szenvedő egyének számára a legjobb speciális edzéstervet kialakítani. Egy edző nagyon sokat segíthet mindebben.

Andrea szerint a nyújtó jellegű gyakorlatoktól, mint amilyen a pilates, elasztikusabbá, tónusosabbá válnak az izmok, nagyobb lesz a terhelhetőségük, olajozottabbak lesznek az ízületek, csökken az izomláz, s mozgásszervi problémák is inkább megelőzhetővé válnak. A tornának ráadásul bizonyítottan stresszoldó hatása van, s azon kívül csontritkulás ellen is hatékonynak tartják, mert a nyújtás serkenti a csontsejtek működését.

Az izmok karbantartására idősebb korban is a nyújtó gyakorlatok a legmegfelelőbbek.

A korosodás gyakori következménye, hogy növekszik a szervezet zsírtartalma, az izmok tömege viszont csökken, s bizonyos izmaink meg is rövidülnek. Ez a tendenciát azonban rendszeresen végzett testmozgással meg lehet állítani.
Az idősebbek számára Andrea a napi rendszerességgel végzett, rövid időtartamú gyakorlatokat tartja eredményesnek. Ahhoz, hogy az ízületek kellően beolajozódjanak, s hogy az esetleg már meszesebb végtagok ne károsodjanak, azt javasolja, hogy több időt kell a bemelegítésre fordítani. A stepp aerobikot például egyáltalán nem ajánlja az idősebb korosztálynak, viszont a vízi tornát annál inkább, mivel a vízben való mozgás nem terheli az ízületeket.

Mire vigyázzunk a gyakorlatok végzése során?

– Ne felejtsünk el levegőt venni,

– Az edzés alatt végig figyeljünk a ritmikus, egyenletes légzésre.

– A rendszeres, intenzív edzések megkezdése előtt idősebbeknek és az érrendszeri és ízületi problémákban szenvedőknek érdemes kivizsgáltatniuk magukat.

– A kézi súlyzók használatát, a vállízület sérülésének veszélye miatt, Andrea nem ajánlja az idősebb korosztály tagjainak.

– A torna ideje alatt figyeljünk a szervezetünk jelzéseire.

Mindezt azért is teszem közzé, mert Andrea, a belvárosi Arany 10 művelődési központon kívül március 9.-től 5-6 és 6-7 óra között új helyen is megtalálható lesz: a VI. ker. Eötvös u.10. szám alatti Művelődési házban. Tornaóráira telefonon vagy a foglalkozásokon lehet jelentkezni. Négy alkalomra 4800 Ft. a részvételi díj.
Mobil: 20/343-5873

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s