Jól kinézni kifizetődő

A jó kinézetnek pénzben is kifejezhető értéke van – olvasom egy német fogyasztóvédelmi folyóiratban, amely arról ír, hogy aki csinos, többet kereshet, mint az átlagember.

Közgazdászok számításai szerint a szépségbónusz akár 10-15 százalékot is érhet: ennyivel magasabb fizetést tud elérni az, aki külsejével jó benyomást kelt egy állásinterjún, mint az, aki megjelenésével beleolvad a tömegbe.

Arra azonban egyelőre nincs pontos válasz, hogy miért dotálják jobban a szép embereket. A tudományos világban legalább három elmélet van forgalomban ezzel kapcsolatban.

Az első szerint tesztekkel bizonyították, hogy az emberek szívesen adnak valamit a sajátjukból szép embertársaiknak. Elsősorban a nők osztják meg nagyvonalúan amijük van egy vonzó társukkal. Vagyis, aki kevésbé jól néz ki, kevesebbre is számíthat.

Más vizsgálatok azt derítették ki, hogy a főnökök jobban bíznak mutatós kollégáikban, mint kevésbé jól kinéző beosztottaikban, ezért előbbieknek készek többet is fizetni ugyanazért a munkáért.

Egy harmadik magyarázat szerint az előjárók szívesen veszik körül magukat jó kinézetű beosztottakkal, mert így egyszerűen jobban érzik magukat.

Remélem, találok olyan kutatási beszámolót is, amely arra ad magyarázatot: miért van olyan sok csúnya főnök? Lehet, hogy pályakezdő korukban ők is szépek voltak?

Egy másik olvasmányomban arra hívták fel a figyelmet, hogy egy regensburgi (Németország) vonzás-kutató kikérdezéses módszerrel kimutatta: mi az, amit a legtöbb ember vonzónak talál egy nőben.

Ezek szerint a többi között a keskeny arc, a telt ajkak, a szemek közötti viszonylag nagy távolság, a magas arccsont, a kis áll. E tényezők közül több a férfiak esetében is a vonzás elengedhetetlen feltétele, pl. a magas arccsont, a telt ajak és a keskenyebb arc, ám a “teremtés koronája 🙂 alatt jól mutat a markáns áll is. A sima, enyhén napbarnított bőr mindkét nem képviselőit vonzóbbá teszi.

A szépségipar közismerten abból a felismerésből, illetve ígéretből él, hogy nem mindenki születik szépnek (ami, persze nem igaz), illetve, hogy viszont a kenceficékkel, esztétikai műtétekkel, mindenféle varázseszközeikkel bárki vonzóvá tehető. Éppen ezért a kozmetikai cégek komoly pénzeket áldoznak arra, hogy kiderítsék, a világ különböző tájain, mit tartanak elengedhetetlennek a nők ahhoz, hogy szépnek lássák/láttassák magukat.

A Nivea-termékeket is gyártó Beiersdorf konszern piackutatói például megtudták, hogy pl. a brazil nők mindent megtesznek azért, hogy megőrizzék jó alakjukat, és ennek érdekében a plasztikai műtétektől sem riadnak vissza.

Az orosz lányok- asszonyok el sem tudják képzelni az életet smink és körömlakk nélkül. Az amerikai és a kínai nők számára az ősz haj maga a horror.

A gyengébb nem francia képviselőit szinte a koporsóig elkíséri az ajakrúzs, az arcpúder, a körömlakk és a parfüm, miközben német szomszédaik sokat adnak az ápoltságra, de a természetes kinézetet előnyben részesítik.

A német nők körében általában nem menő a rikító make-up, és főleg az érettebb képviselőik legszívesebben a reformboltokban és a gyógyszertárakban szerzik be szépségápolási cikkeiket.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s